دکتر محمد نعمتی در مجله تصویری زاویه:ایده نهاد علم برای کاهش نابرابری در جامعه ایران»


:o: تبعیض در هر ایدئولوژی و مکتبی متفاوت تعریف می شود. بعد از انقلاب توزیع بهتر و برخورداری بهتری از برخی نیازها اتفاق افتاده اما با نقطه مطلوب هنوز خیلی فاصله داریم. مسأله مهم این است که چه توجیهی وجود دارد که یک نفر در کپر زندگی می کند و از این بازی عقب افتاده است اما یک نفر دیگر چندین برابر برخوردار است؟ این بازی، حکمرانی اجتماعی است و کسانی بازی سازی می کنند. نوع ت حکمرانان است که شرایط را رقم می زند.

طبقه متوسط با این که برای زندگی خود این همه کار می کند اما احساس می کند دستی نامرئی دارد از سفره او بر می دارد. این یک نوع سرقت است. این مسأله به نظام های پولی و نظام های بهره برداری از منابع طبیعی مربوط است. فساد در اصطلاح حقوقی جرم است اما آیا ت های پولی ما و بهره برداری ما از منابع طبیعی در ۵۰ سال گذشته فاسد بوده است؟ نمی توانیم این را بگوییم بلکه این نظام با این که قانونی بوده خودش داشته فساد تولید می کرده است. عده ای بر سر سفره کارکنان و کسانی که در این کشور کار می کردند آمده اند.

دانش علوم اجتماعی برای حذف این اختلاف های تبعیض آمیز تلاش می کند. تا ما در دانشکده های مختلف برای راه حل های این تبعیض ها گفتگو نکنیم به گفتمان در جامعه تبدیل نمی شود. فضای ت گذاری ما غیر تخصصی است. باید قبول کنیم که علوم اجتماعی از فعالیت اجتماعی متفاوت است و تخصصی است. ما از منابع مان به اندازه کشورهای ابرقدرت مصرف می کنیم اما این استفاده به صورت تبعیض آمیز دارد انجام می شود.

انفال از دوره قراردادهای خام‌فروشی قاجار تا انقلاب اسلامی: حکمرانی انفال در گام دوم انقلاب

«ایده نهاد علم برای کاهش نابرابری در جامعه ایران»

معیار و راهبردهای عدالت اقتصادی در نهج البلاغه

های ,اجتماعی ,کند ,تبعیض ,منابع ,یک ,می کند ,از منابع ,در جامعه ,است و ,و کسانی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ممتد بلاگ وبلاگ شخصی یونس ذکایی سئو سایت Dandelion دلارام معصومیان سرزمین دانش_2 تحلیل گفتمان حقوقی باغچه مجازی جراحی های قاعده جمجمه و هیپوفیز| دکتر محمد صمدیان مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه